لیث کریمی پور ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ کسب و کار، مدیریت زمان

اهمیت اولویت بندی

اگر احساس می کنید که در طول روز به طور مداوم مشغول هستید و آخر روز را نمیدانید که چگونه خواهد بود. پس باید شروع به اولویت بندی وظایف و مسئولیت های خود کنید، در غیر این صورت، خود را خسته خواهید کرد. وقتی وظایف خود را اولویت بندی نمی کنید، ممکن است کارهایی را انجام دهید که فوری هستند اما اصلاً مهم نیستند. یا ممکن است از کارهای واقعا مهمی که می توانند تغییرات بزرگی را ایجادکنند، غفلت کنید.

اولویت بندی نکردن یکی از رایج ترین دلایلی است که باعث می شود افراد در رسیدن به اهداف خود یا به دست آوردن نتایجی که می خواهند شکست بخورند. هر زمان که چندین کار و مسئولیت روی میز دارید، با ایجاد یک مسیر روشن و با پرسیدن این دو سوال از خود شروع کنید…

 

۱- “هدف چیست؟”     ۲- “من در حال تلاش برای رسیدن به چه چیزی هستم؟”

پس از اینکه تمام وظایف و مسئولیت های خود را فهرست کردید، آنها را در این 3 دسته مختلف قرار دهید:

وظایف ضروری دستیابی به هدفی که تعیین کرده اید بسیار حیاتی است. بدون انجام این وظایف، نتایجی که می خواهید به دست آورید بی معنی است.

وظایف مهم (باید انجام شوند) این وظایف و مسئولیتها مهم هستند اما نه حیاتی. با این حال، کنار گذاشتن آنها ممکن است بر کیفیت نتیجه نهایی تأثیر بگذارد.

وظایف عادی انجام این وظایف یا مسئولیت ها خوب است، اما تأخیر در آنها هیچ تاثیر منفی روی هدف شما نخواهد داشت.

 

این کار به شما کمک کند تا وظایف و اقدامات روزمره خود را بر اساس اهداف خود برنامه ریزی و هماهنگ کنید. با این برنامه، خواهید دید که به طور مداوم در حال پیشرفت هستید و دیگر به این راحتی تحت تأثیر خواسته های روزانه خود قرار نخواهید گرفت! اگر می خواهید به آنچه می خواهید برسید و استرس کمتری در مورد خواسته های روزانه خود داشته باشید، پس حتماً همین امروز این کار را انجام دهید.

تصمیم درست امروز برای ساخت فردای بهتر