لیث کریمی پور ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ کسب و کار، مدیریت زمان

تصمیم سریع ولی درست

مطمئنم که حتماً یکبار اتفاقات زیر را در زندگی خود تجربه کرده اید. مثلاً شما به دنبال شغل جدیدی هستید چون از کار فعلی خود ناراضی هستید و بالاخره بعد از مدتی شغلی پیدا می کنید که به نظر می رسد برای شما مناسب باشد. شما از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید زیرا می دانید که برای این شغل واجد شرایط هستید و شانس بالایی برای رسیدن به این شغل دارید.

اما بعد از آن چند سوال به ذهن شما خطور می کند :  “اگر رئیس یا مدیر من در شغل جدید بدتر از شغل فعلی من باشد چه؟”  «اگر حجم کار شغل جدید سنگین‌تر باشد چه؟ اگر استرس‌زاتر هم باشد چه؟» و پس از مدتی تفکر و شک، تصمیم می گیرید برای این کار درخواستی ندهید و در موقعیت فعلی خود بمانید. اما هر چه زمان می گذرد، از کار فعلی خود، حجم کاری زیاد و مدیر خود بیشتر و بیشتر خسته می شوید. بنابراین شما آن موقعیت شغلی را که به آن علاقه‌مند بودید و می خواستید برای آن درخواست دهید را دوباره بررسی می کنید. اما به محض ورود به سایت کاریابی، متوجه می شوید که موقعیت شغلی پُر شده و آن شغل دیگر در دسترس نیست.

آیا تا به حال این حالت را تجربه کرده ای؟  لزوماً این اتفاق در مورد کار نیست بلکه می تواند در یک بوتیک لباس این اتفاق بیفتد، شما یک لباس عالی پیدا می کنید، اما به فروشنده می گویید که می خواهید فروشگاه های دیگر را بررسی کنید و وقتی چیزی مناسب برای خود پیدا نکردید، دوباره به فروشگاه قبلی می روید تا آن را بخرید اما لباسی که دوست داشتید را شخص دیگری خریده و همان یکی را داشتند.

اگر سریع عمل نکنید، تعداد بی‌شماری سناریو وجود دارد که ممکن است اتفاق بیفتد. این من را به مهم ترین عاملی که برای موفقیت در هر کاری در زندگی باید انجام دهید، می رساند. و آن چیز این است که در تصمیم گیری سریع و حتی در اقدام سریع تر باشید. اگر فرصتی برای تحقق اهداف خود می بینید، در اسرع وقت از آن فرصت استفاده کنید. زیرا، اگر فقط کمی صبر کنید، مغزتان شروع به ارائه دلایلی برای شما می کند که چرا نباید از فرصت استفاده کنید و قبل از اینکه متوجه شوید، تصمیم گرفته اید که از فرصت استفاده نکنید.

به همین دلیل است که بسیاری از افراد موفق می گویند که کلید موفقیت آنها اقدام سریع و مناسب بوده. آنها به سرعت تصمیم گرفتند و به سرعت اقدام کردند.

شما هم اگر می خواهید به اهداف خود برسید، باید سریع عمل کنید! بنابراین، دفعه بعد که فرصتی را دیدید که هفته ها، ماه ها، حتی سال ها منتظرش بودید، دریغ نکنید… به محض دیدن، از آن بهره ببرید. زیرا اگر فوراً اقدام نکنید، دیر یا زود فرصتی را از دست خواهید داد و احساس پشیمانی خواهید کرد.

البته در پایان باید بگویم که تصمیم سریع باید همراه با دقت و صحیح باشد.

تصمیم درست، اگر دیر گرفته شود همان تصمیم اشتباه خواهد بود

تصمیم درست امروز برای ساخت فردای بهتر