لیث کریمی پور ۷ خرداد ۱۴۰۲ کسب و کار، مدیریت

شش گام ضروری برای موفقیت

من مدتهاست که به عنوان مشاور مشغول به کار هستم. و این افتخار را داشتم که با تعداد زیادی افراد موفق که در کار برتر بودند کار کنم، افرادی که هوش و ذکاوتشان، آنها را به سمت مشاغل موفق سوق داد. در طول سال‌ها کار و فعالیت، من 6 ویژگی را در این افراد مشاهده کردم، ویژگی‌هایی که باعث شد همه افراد موفقی که با آنها روبرو شدم، در کار خود برتر باشند. در ادامه شش طرز فکر، که شما را برای برتر شدن در کار و حرفه خود به شما کمک می کند را خواهم گفت.

  1. فروتنی و تواضع

موفق ترین افرادی که با آنها کار کردم از اولین روز تا آخرین روز متواضع بودند. دریافتم افرادی که در کسب و کار، آموزش، حقوق یا پزشکی به بالاترین سطح حرفه خود رسیده اند، افراد فروتنی هستند. آنها همواره می گویند چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد و ما همه چیز را نمی دانیم و این دقیقاً نشانه یک رهبر عالی است.

در واقع، افرادی که سعی می کردند در کارشان برتر باشند، اما به اوج نرسیدند، افرادی متکبر و خودخواه بودند. و این مسئله برای همه صدق می کند چون غرور مانع پیشرفت است. من با رهبرانی کار کردم که وقتی تصمیمات سختی گرفته می شد، نیروهای اصلی خود را دعوت می کردند. آنها ترسی نداشتند که بگویند: “من نمی دانم چگونه باید این مسئله را حل کنم، اما بیایید همفکری کنیم و بهترین راه حل را پیدا کنیم.” من یقین دارم که این رهبران فروتن، امن ترین و قوی ترین رهبرانی هستند که تا به حال با آنها کار کرده ام.

استعداد خدادادی است، پس متواضع باشید. شهرت را انسان می سازد، پس شکرگزار باشید. اما خودبزرگ بینی را خودتان به وجود می آورید، پس مراقب باشید.

  1. اهمیت دادن به دیگران

افراد موفق به همکاران خود اهمیت می دهند. توجه به دیگران یکی از عناصر رهبری سالم است که برای توانمندسازی و تقویت رفتار حرفه ای طراحی شده است. مدیران و رهبرانی که به دیگران اهمیت می دهند همواره موفق هستند و همیشه از طرف دیگران قابل احترام و ستایش می شوند.

  1. کارهای بیشتری انجام می دهند

افراد موفق همیشه بیش از آنچه از آنها انتظار می رود انجام می دهند. وقتی مشکلاتی پیش می‌آیند، افراد موفق، هر کاری که لازم است برای حل این مشکل انجام می‌دهند. لازم نیست از آنها بخواهید. چون آنها همیشه آماده هستند تا کارهای بیشتری را انجام دهند.

  1. گوش دادن

من معتقدم که هرگز نمی‌توان بر مهارت گوش دادن بیش از حد تاکید کرد. هنگامی که شنونده خوبی باشید این کار باعث می شود که دیگران همیشه شما را حاضر و ناظر ببینند و این یک مهارت ارزشمند است.

“یکی از صمیمانه ترین مدلهای احترام، گوش دادن به حرف های دیگری است.”

“گوش دادن یکی از رساترین مدلهای مهربانی است.”

“بیشتر افراد موفقی که من می شناسم، کسانی هستند که بیشتر گوش می دهند تا صحبت کردن.”

«شجاعت چیزی است که برای ایستادن و صحبت کردن لازم است. اما شجاعت، برای گوش دادن نیز لازم است.» – وینستون چرچیل

«خدا به ما دهانی داد که بسته می‌شود ولی گوش‌هایی نیز داده که همیشه باز هستند. حتماً حکمتی در این کار هست و شنونده بودن برای افراد موفق اهمیت فراوانی دارد.»

«بیشتر مردم به قصد فهمیدن گوش نمی دهند. آنها به قصد پاسخ گوش می دهند.» – استیون کاوی

هر روز صبح به خودم یادآوری می‌کنم: هر حرفی که امروز می زنم چیزی به من نمی‌آموزد. بنابراین، اگر قرار است یاد بگیرم، باید با گوش دادن این کار را انجام دهم.»

افراد موفق همواره مهارت گوش دادن را در خود توسعه داده اند.

  1. یادگیری مستمر

ذهن ما مانند چتر نجات است. وقتی باز می شود بهترین کار را انجام می دهد. دانش نیز مانند گوش دادن در نهایت منجر به احترام می شود. هر شغلی که دارید، باید سخت تلاش کنید تا هرچه می توانید در مورد آن بیاموزید. یادگیری در تکرار است. تنها راه تسلط بر یک مهارت، ساعت ها تکرار است.

  1. تلاش مستمر

من فکر می کردم که تلاش فقط کلید موفقیت ورزشی است. اما حالا معتقدم تلاش فقط برای ورزشکاران نیست بلکه تفاوت بین خوب بودن و عالی بودن در هر کاری در تلاش مستمر است. ورزشکاران خوب، در زمانهای متفاوت تلاش خود را مضاعف می کنند تا برای مسابقات آماده باشند. آنها پس از بستن کفش های خود برای تمرین، برای رسیدن به بالاترین جایگاه تلاش فوراً از سرسختی ذهنی برخوردار می شوند.

در واقع موفقیت یک نوع آرامش ذهنی است که حاصل رضایت انسان از خود است هنگامی که متوجه می شود برای تبدیل شدن به بهترین چیزی که توانایی انجامش را دارد تلاش کرده است.

 

سخن آخر

چه بخواهید و چه نخواهید باید بپذیرید که هیچ میانبری برای موفقیت وجود ندارد. وقتی بتوانید به طور مداوم هر روز بهترین هایی را که دارید به ارمغان بیاورید، می دانید که چگونه در حرفه خود برتر باشید و چگونه آینده ای موفق داشته باشید. پس برای موفق و بهتر بودن :

فروتن باش. به دیگران اهمیت بده. کارهای بیشتری انجام بده. شنونده خوبی باش. یک یادگیرنده مادام العمر باش. همیشه تلاش کن.

تصمیم درست امروز برای ساخت فردای بهتر

تصمیم فردا